پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

اختلال در امتحان علوم پایه نهم؛ رمز سوالات باز نشد

امروز در امتحان کشوری درس علوم پایه نهم، دانش‌آموزان با تاخیر در آغاز آزمون و دریافت رمز سوالات مواجه شدند. ارسال رمز اشتباه باعث شد امتحان با سردرگمی و تأخیر برگزار شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 01
کد خبر: ۲۷۹۶۳۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۴، همزمان با آغاز امتحان کشوری درس علوم تجربی برای دانش‌آموزان پایه نهم، گزارش‌هایی از بروز اختلال در فرآیند دریافت رمز سوالات امتحانی از سوی برخی مدارس رسیده است؛ اختلالی که به تاخیر در برگزاری آزمون و ایجاد سردرگمی و استرس برای دانش‌آموزان انجامیده است.

به گفته تعدادی از مدیران مدارس که تماس گرفته‌اند، رمز فایل سؤالات با تاخیر و در برخی موارد به صورت اشتباه برای حوزه‌های امتحانی ارسال شده و این مسئله، آغاز به‌موقع آزمون را با مشکل مواجه کرده است.

یکی از مدیران حوزه امتحانی در تهران گفت: «امتحان باید رأس ساعت ۱۰.۳۰ آغاز می‌شد، اما رمز سوالات را با ۹ دقیقه تاخیر دریافت کردیم. متاسفانه رمز ارسال‌شده نیز نادرست بود و فایل سوالات باز نمی‌شد. هنوز هم در تلاشیم بتوانیم رمز صحیح را دریافت کنیم. در این بین، دانش‌آموزان در سالن امتحان بلاتکلیف و مضطرب نشسته‌اند؛ در نهایت پس از دو بار ارسال رمز که باز نشد، اصل فایل سوالات را در گروه‌های مدارس ارسال کردند.»

وی تاکید کرد که چنین اختلالاتی علاوه بر تأخیر در برگزاری آزمون، موجب فشار روانی، خستگی جسمی و تأثیر منفی بر عملکرد دانش‌آموزان در امتحانات حساس نهایی می‌شود.

این نخستین‌بار نیست که ارسال رمز اشتباه یا تاخیر در رمزگشایی فایل سوالات، روند برگزاری امتحانات نهایی را مختل می‌کند. پیش از این، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت و در نخستین روز امتحانات نهایی پایه دوازدهم، نیز مشکلی مشابه در دبیرستان آرمیتا مصلی‌نژاد شهرری گزارش شد. خبرنگار تسنیم در آن روز شاهد بود که با وجود دریافت رمز در ساعت ۷.۲۸ دقیقه، به دلیل وارد کردن اشتباه رمز، فایل سوالات حدود ۱۵ دقیقه با تاخیر باز شد.

با توجه به تأثیر قطعی نتایج امتحانات نهایی بر کنکور و سرنوشت تحصیلی دانش‌آموزان، هرگونه اختلال فنی در زیرساخت‌ها، مستقیماً سلامت روانی و نتایج آموزشی دانش‌آموزان را هدف قرار می‌دهد. این در حالی است که به گفته برخی کارشناسان، زیرساخت فنی و اجرایی لازم برای چنین آزمون‌های سراسری هنوز از ثبات و اطمینان کافی برخوردار نیست.

به نظر می‌رسد رویه‌ای در حال شکل‌گیری است که ابتدا سیاست‌ها را با فشار عملیاتی می‌کنند (همچون مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی) و بعد امیدوارند که با گذشت چند سال و اصلاحات تدریجی، مشکلات برطرف شود. اما در این میان، هیچ‌کس پاسخگوی اضطراب، ناامیدی و فرسودگی ذهنی دانش‌آموزان نیست. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده